Tankar kring mat


Sitter och väntar på att min tomatskinkröra ska tina i mikron så att jag kan äta middag sen. Det är inte den roligaste maten att äta en fredagkväll men den funkar. Dessutom är det inte roligt att laga mat till en person och man känner inte för att göra något extra gott. För man kommer ändå vara ensam när man äter så det tar udden av det hela på något sätt. Förhoppninsvis går det lättare när man har bott ensam ett tag. Då kan man börja vidga sina vyer lite grann i alla fall. Men imorgon blir det fest i mat väg är planen i alla fall, flygande Jacob. Det är så gott en av mina favoriträtter. Jag var på stan idag och handlade så nu ska jag nog klara mig över helgen. Det blev en hel del grejer och nu har jag hela frysen full i smarriga saker som pommes frites och kyckling nuggets :) åt det med Sandra igår och dte är mumsigt. Nu när jag tänker på det så måste jag köpa bernaisesås och krossade tomater imogon. Förhoppningsvis kommer jag ihåg det nu när jag har skrivit om det.

Pluggandet går bra och konflikten i Afghanistan är verkligen spännande. Jag ska skriva bakgrunden till hela konflikten och den är jätteintressant men går nästan 100 år tillbaka i tiden. Jag hittade en jätteintressant bloggtext på Aftonbladet om Pakistan, kärnvapen och talibaner. Intressant men samtidigt skrämmande att risken finns att talibanerna får tag på kärnvapen. vad som händer då vill jag inte ens täänka på det kan bara sluta i katastrof. Vi har i alla fall deadline på tisdag så då ska min text vara klar. Det ska jag nog klara av men det blir en del pluggande i helgen trots allt. Inte så kul men ganska nödvändigt.

Nej nu ska jag återgå till min middag. Kan inte påstå att jag är speciellt lockad men äta måste man. Man lär sig verkligen uppskatta maten som någon annan lagar när man är tvungen att laga all mat själv. Längtar verkligen efter mammas mat. Suck. jag ska ju hem i november så tills dess får jag stå ut. Vem vet jag kanske kan få Jess, Annie och Karin att laga mat när de är här ;).

Puss Sofia


Kommentarer
Jessica

hihi klart du kan!!!

2009-10-19 @ 12:08:40
URL: http://expectansy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0