Stackars mig


Nu är jag hemma efter ännu en lång skoldag. vi började klockan åtta imorses och det var en riktig plåga. Saken var inte bättre av att jag knappt sovít inatt eftersom jag har hostat så. I skolan hade vi först en två timmars föreläsning (jag kommer inte ihåg vad den handlade om) och sedan tittade vi på Lord of wars fram tills lunchen klockan tolv. Det är verkligen hemskt med vapenhandeln, de bryr sig inte ett dugg om andra männsikor utan är bara ute efter att skaffa perngar. Om det dör några av deras vapen är det inte deras problem. Hur kan man tänka så? Det som är värre är att 90% av världens vapenhandel "sköts" av Kina, USA, Ryssland, Storbrittanien och Frankrike och de är dessutom de fem permanenta medlemmarna i FN:s säkerhetsråd med vetorätt. Det är så fel. Efter lunchen hade vi föreläsning fram till klockan fyra. Jag minns helt ärligt inte vad det handlade om men jag mår inte så bra heller. Saken blev inte bättre av att elementen i Europa var avstängada så man satt och frös hela dagen. Hade jackan på mig när vi såg på film men dte hjälpte inte direkt. Hela huvudet känns som bly och det gör ont, halsen värker sönder och näsan rinner. Helt underbart eller hur? Mitt imunförsvar har blivit så kasst det är andra gången jag är förkyld sen jag kom hit, jag som aldrig blir förkyld eller sjuk. Så det fick bli en vända till apoteket efter skolan. Så nu känns det lite bättre.

Imorgon ska vi vara markörer (vara ute typ hela dagen) så vi får se hur det går. Det har blivit så sjukt kallt här på sistone. Så imorgon är det vinterjacka, vinterskor och långkalsonger som gäller. Förhoppningsvis blir förkylningen inte värre men vi får se. Idag var förövrigt ungefär åtta personer hemma från skolan för att de var sjuka och halva klassen satt och hostade.

Ett grattis till mamma på födelsedagen bllir det också :D.

Puss Sofia



Kommentarer
Jessica

Nej stackars liten =(

Alltså förstår inte att det kan vara så här kallt.... Går i lammullssockar och fryser om fötterna! Brutalt är vad jag vill kalla det.... Det ser lite mörkt ut för vår tripp upp till dig och alla förkylninar... MEN jag jobbar senhårt på att få det att gå. Pappa ska ringa Annie´s mamma och lugna henne , så hon låter Annie köra bil upp.... Känns lite så där överdrivet.. men om det är vad som måste göras för att vi ska köra DÅ ÄR DET DET SOM SKER! Folket här nere har svårt med faktan om att vägarna inte är "hala" uppe i norr.. det finns ju inget de kan bli hala av! Bara snö, som LADRIG smälter där av inte halt! Punkt slut!

+ i kanten till mig som äntligen fått tummen ur och KÖPT Lasse biljetterna =D

2009-10-06 @ 22:34:18
URL: http://expectansy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0