Permafrost


Ja riktigt så illa är det kanske inte men nu börjar det vara kallt dygnet runt och frosetn smälter aldrig bort. Skidbacken är som en enda grå massa av all frost och det är is på alla vattenpölar. Jag längtar redan till våren. Fast det ska ändå bli lite kul med all snö för hemma kommer det ju inte så mycket snö och den ligger inte speciellt länge. Jag funderar på att köpa slalomskidor av något slag men jag måste hitta begagnade. Det vore så kul att kunna åka eller bara ett par nya längdskidor vore kul. Mina gamla blev ju snodda, visserligen var de jättedåliga men de gick att åka på. Frös nästan sönder nu ikväll när jag susade nedför bron efter SOS-mötet. Det har varit plugg hela dagen och jag har kommit ganska långt tycker jag med läsandet. Imorgon blir det till att läsa på om Afghanistan det ska bli jätte spännande tycker jag.

Tittade på bonde söker fru med Sandra för en stund sedan och det programmet är verkligen mysigt. Det ska bli så kul att följa bönderna. :)

Men nu ska jag krypa ner under mitt täcke och titta på true blood.

Puss Sofia

ps. Såg reklam för OBH Nordicas warm and cosy filt med värmeslingor. En sådan vill jag ha, någon som vet var man kan köpa?



Kommentarer
Lillasyrran

haha frost e kul men kallt också:D skidor e kul, du kan ju alltid önska dig i julklapp ett par:Dhihi nu e de faktiskt mindre än två veckor kvar tills a kommer upp:D haha du kommer väl ihåg att ja är väldigt sugen på chokladbollstårtan:Dhihi:P

kraaaaaaaam saknar dig otroligt mkt puss

2009-10-15 @ 10:05:05
URL: http://maskott.blogg.se/
Annie

ÅH! Hade jag bott där hade jag åkt slalom varje dag! :) Ett brinnande intresse för utförsåkning hjälper inte så mkt om man bor här nere där det bara slaskar :P kraam!

2009-10-15 @ 21:49:07
Annie

ÅH! Hade jag bott där hade jag åkt slalom varje dag! :) Ett brinnande intresse för utförsåkning hjälper inte så mkt om man bor här nere där det bara slaskar :P kraam!

2009-10-15 @ 21:52:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0