Another day


Hemma igen efter en intressant dag i skolan. Blir en massa pluggande ikväll också för min bakgrund till kriget ska vara klart imorgon så att Jennifer och Emmelie kan börja på sina delar. Men det ska jag nog klara. Inga problem. Snön har nästan smält bort nu eller regnat bort snarare men det snöade när vi åkte till skolan idag. Kul. För även om jag inte är jätte förtjust i snö så är slask hundra gånger värre. Lite svar på en några av kommentarerna jag fått. Jo jag vet jag var lite skeptisk innan jag såg Tsotsi igen för jag mindes ju hur mycket vi hatade den när vi hade bok film grejen. Men nu när jag har fått lite distans till det hela måste jag säga att den var ganska bra faktiskt. Kanske har mina värderingar ändrats men jag tycker att sådant här är intressant och egentligen är filmen bara tragisk. Men den ger ju ändå en bra bild av sydafrika. Det var helt okej faktiskt. Jag har förövrigt dödat ytterligare 7 flugor med min blandning som kan rekommenderas. Annars är allt bra med mig men nu måste jag verkligen börja skriva lite annars blir jag aldrig klar.

Puss Sofia

Ö-vik på fredag förresten, fotoutställning. Det är dags att vara lite kulturell. :)


Ja det är som sagt var snö i backen men i övrigt är det mesta borta.
Halva backen är dessutom dold av dimma.



Kommentarer
Annie

Jag håller med, Tsotsi gick på tv häromveckan och jag måste erkänna att den faktiskt var bra :P haha nu är nog jan stolt över oss :D

2009-10-27 @ 13:35:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0