Tentaplugg


Jessica, Annie, Karin och Daniel åkte vid elva idag och efter det har det bara varit en massa plugg till tentan imorgon. Visserligen vet vi att den kommer att bli liten, det kommer vara sant/falskt, dra streck och definitioner och begrepp. Men vem betämmer vad ett begrepp är eller en definition? Jag har 31 blad, 62 sidor anteckningar från 8 föreläsningar. Hur sjutton ska man kunna sålla ut det viktigaste? Är det merkantelism eller klassisk liberalism? Keynes eller Smith? Eller varför inte Ricardo? Planekonomi eller markanadsekonomi? Jag skulle kunna förtsätta i all oändlighet. Sandra förhörde mig på alla gubbar förut och vad de har för åsikter. Det satt förvånadsvärt bra och jag ar suttit och skrivit en massa små post it lappar med det viktigaste nu ikväll så de ska jag kolla på imorgon innan tentan tänkte jag. Ett tag var jag inne på att göra samma sak med gubbarna men jag orkar inte. Jag känner att det här får gå som det går, jag kan inte få in mer i huvudet och det bästa jag kan göra är att sova så att jag är pigg och glad imorgon. Förövrigt börjar jag misstänka att min trötthet och alla andras för den delen beror på att vi inte har haft sol på två veckor här nu. Det är riktigt deprimerande. Dessutom är det så mörkt att man önskar att man bar en  björn så att man i alla fall kan gå i idé.

Godnatt allihopa!

Puss Sofia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0