Stolt


Ja, jag är stolt över mig själv. Över att jag varit ensam i fyra dagar (T har inte kommit tillbaka än men hon borde komma snart). Jag har bakat och satt ihop mina pepparkakshus. Jag har städat nästan hela lägenheten (inte hallen). Jag har julpyntat. Jag har bakat lussebullar. Jag har vart på skyltsändag. Jag har vaccinerat mig. Jag har umgåtts med E alla dagarna och A och M flera gånger. Jag har läst ut Berend. Jag har skrivit min fråga till imorgon. Jag har bytt gardiner. Det var nog allt jag gjort tror jag. Jag har varit och handlat flera gånger med men det räknar jag nästan inte för det gör jag ju jämt känns det som. Nu är jag i alla fall helt slut. Helt slut. Mina nackmuskler värker för att de är så trötta. Men innan det blir sängen måste jag diska ur pannan jag hade socker i (det mesta är borta, som ett mirakel tack mamma) och duscha.

Pepparkakshusen blev bra. I alla fall det stora och jag är ganska nöjd med det lilla. Men jag fick masakrera taket en anning. Förstod inte vad jag tänkte på. Ett tak på 20 cm till ett hus på 10. Hallå??? Suck jaja det löste sig i alla fall. :) Och en massa små söta granar blev det. Ska lägga uppbilder på det så fort som jag har garnerat det. :) Det blir kanske på tisdag för imorgon har jag fullt upp hela dagen. Skola, möten och aurora. Jag kommer inte hinna allt men det får gå som det går. Det är bara att kämpa.

Jag är som sagt var stolt över mig själv. Över en massa saker jag har gjort. Och över en del saker som jag inte gjort också kanske. Jag är inte säker men kanske.

                 


Ett litet smakprov :)


Titta vad jag vann på ett lotteri på skyltsöndagen :) söt va?
Mina nybakade lussebullar i bakgrunden :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0