Det mörknar


Det mörknar på alla sätt just nu känns det som. Utanför fönstet är det nästan svart, för tidigt på dagen tycker jag. Inom mig mörknar det också, alla ska åka bort i helgen. S ska till Österrike och min lägenhetskompis hem till Gävle. Men jag måset stanna här och det känner jag verkligen inte för. Även om jag har en lång lista saker som jag måste ta mig igenom så vill jag inte. Tyvärr har jag ju inget val eftersom det är för långt att åka hem. Önskar att det var lite närmare så att alla resor inte skulle behöva vara omsorgsfullt planerde. Att man bara kunde vara lite impulsiv men det finns ju bara i mina drömmar. Det här är för övrigt första gången som  jag ska bo helt själv eftersom T åker bort. Det känns skumt, väldigt skumt och jag är rädd för att det ska bli jobbigt men det äterstår att se. De flesta ska åka bort här i huset så det kommer bli ganska tomt men det är lite folk kvar på K. Men då måste manta sig dit genom mörkret och regnet. Orka... men jag antar att det lär bli så till helgen i alla fall. För övrigt tycker jag att det vore trevligt om någon bestämde sig för att börja plugga här uppe så jag slapp vara så långt från alla. Antingen Umeå eller Miun skulle ju funka, någon? ;) Jaja nu måste jag fortsätta plugga även om inspirationen ligger på minus 100.

               


Kommentarer
annie

har du tråkigt på lördagkvällen kan du ju alltid ringa mig? ;) ska ha adventskonsert med symfonin hela dan men runt nio brukar det vara slut och då gör jag inget. Ifall du skulle sitta där i din ensamhet och känna hur tristessen tar död på dig menar jag :P underbart med bilden från utställningen förresten!

kram

2009-11-25 @ 19:48:04
annie

har du tråkigt på lördagkvällen kan du ju alltid ringa mig? ;) ska ha adventskonsert med symfonin hela dan men runt nio brukar det vara slut och då gör jag inget. Ifall du skulle sitta där i din ensamhet och känna hur tristessen tar död på dig menar jag :P underbart med bilden från utställningen förresten!

kram

2009-11-25 @ 19:48:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0